Uuden pelaajan info

Jalkapalloharrastuksen aloittaminen KaPa:ssa

KaPa:n joukkueisiin otetaan uusia pelaajia ympäri vuoden, joten harjoituksiin voi tulla kokeilemaan milloin tahansa veloituksetta n. kahdeksi viikoksi. Testijakson aikana saa jo hyvä kuvan siitä, onko jalkapalloharrastus mielekästä aloittaa juuri nyt. Näin vältetään esim. turhat maksut tai varustehankinnat, jos futis ei ollutkaan se oma juttu juuri nyt. Ennen kuin on tulossa ensimmäisen kerran, kannattaa ottaa yhteyttä oman ikäluokan joukkueeseen ja sopia harjoituksiin tulosta. Samalla saa myös lisää infoa toiminnasta. Testiajaksolla pelaajalla ei ole vakuutusta seuran toimesta.

Mikäli pelaaja haluaa testijakson jälkeen jatkaa pelaamista joukkueessa, niin hänestä tulee täyttää KaPan nettisivuilla löytyvä lomake -> uusi pelaaja / jäsen. Lomakkeen täyttämisen jälkeen s-postilla tulee kausimaksu ja ohjeita mm. peliasun hankkimisesta.

Kausimaksut ovat kaudella 2024 seuraavat:

P6 = 2018 kausimaksu 140 €

P7 = 2017 kausimaksu 140 €

P8 = 2016 kausimaksu 140 €

P9 = 2015 kausimaksu 140 €

P10 = 2014 kausimaksu 150 €

P11 = 2013 kausimaksu 150 €

P12 = 2012 kausimaksu 200 €

P13 = 2011 kausimaksu 200 €

P14 = 2010 kausimaksu 200 €

P15 = 2009 kausimaksu 200 €

Kausimaksu sisältää kalenterivuoden pelipassin ja vakuutuksen, harjoitus- ja sarjapelitoiminnan. Lisäksi maksuilla katetaan mm. joukkueiden tarvikehankintoja, turnauskuluja sekä koko junioritoiminnan hallinnollisia ja muita kuluja.

Kausimaksun voi maksaa erissä.

Harjoitukset

Saavu harjoituksiin ajoissa, mielellään 5 - 10 min ennen harjoituksen alkamisajankohtaa. Osallistu harjoituksiin aktiivisesti, eli kaikkiin joukkueen harjoituksiin. Jalkapalloa oppii vain harjoittelemalla ja pelaamalla jalkapalloa.

Harjoitusasuna KaPan paita tai takki, mustat sortsit tai verkkahousut, punaiset jalkapallosukat, säärisuojat ja jalkapallokengät (nauhat sidottu tuplarusetilla), oma pallo ja juomapullo. Sään mukaan hanskat ja pipo (lippalakki ei kuulu jalkapalloilijan varusteisiin). Huom. uusilla pelaajilla vapaavalintainen urheilullinen varustus.

Ikäluokka harjoittelee yhdessä, mutta harjoitusten sisällä pelaajia pyritään jakamaan pienryhmiin pelaajien tason mukaan.

Pelit

Osallistu peleihin aktiivisesti, eli kaikkiin oman peliryhmän peleihin. Jalkapalloa oppii vain harjoittelemalla ja pelaamalla jalkapalloa. Ilmoittaudu peleihin ja tule paikalle joukkueen ohjeistuksen mukaisesti. 11-vuotiaat ja alle sarjoissa kaikille taataan peliaikaa vähintään puolet pelistä tai pelitapahtumasta. Myös uudet pelaajat ovat tervetulleita peleihin heti, kun tarvittavat varusteet ja rekisteröinnit on suoritettu.

Peliasuna KaPan pelipaita, KaPan sortsit, punaiset jalkapallosukat, jalkapallokengät (nauhat sidottu tuplarusetilla) ja säärisuojat.

Matkustus- ja verkka-asuna KaPan paita tai takki.

Peliryhmät

Ikäluokissa, joissa on paljon pelaajia, pyritään muodostamaan useampia peliryhmiä, jotta kaikille saadaan tarpeeksi sopivia pelejä. Eri peliryhmät pelaavat Palloliiton sarjoissa / turnauksissa eri tasoilla. Ikäluokan valmentajat määrittävät jokaiselle ensisijaisen peliryhmän, mutta kaikkia ikäluokan pelaajia voidaan peluuttaa tarpeen mukaan eri peliryhmissä. Pelaajan ensisijaista peliryhmää voidaan vaihtaa kesken kauden.

Peliryhmä Red

- Pelaa peliryhmistä korkeimmalla tasolla.

- Pelaajat ovat taitotasoltaan joukkueen edistyneimpiä pelaajia ja osallistuvat valtaosaan joukkueen tapahtumista.

Peliryhmät White ja Black

- Pelaa matalamman tason sarjassa / turnauksissa kuin Red.

- Pelaajat ovat taitotasoltaan soveltuvia pelaamaan pelejä ja/tai osallistuvat valtaosaan joukkueen tapahtumista.

Peliryhmä Grey

- Pelaa pääosin seuran sisäisiä harjoitusotteluita.

- Pelaajat tarvitsevat lisää peliharjoitusta ja/tai osallistuminen joukkueen tapahtumiin on vähäistä.

Yhteistyöseura FC Jazz Pori

KaPalla on yhteistyösopimus FC Jazzin kanssa, joka sisältää yhteisiä pelaajakehitystapahtumia sekä valmentajakoulutusta. Erikseen sovittaessa KaPan pelaaajat voivat osallistua FC Jazzin vastaavan ikäluokan säännölliseen harjoitus- ja pelitoimintaan osittain. Tämä tulee kysymykseen esim. jos pelaaja haluaa harjoitella ja pelata enemmän kuin KaPan ikäluokassa on mahdollista.

Ohjeita vanhemmille

Ilmoita pelaaja tapahtumiin joukkueen ohjeistuksen mukaisesti.

Huolehdi, että pelaaja on ajoissa paikalla.

Huolehdi, että pelaajalla on tarvittava varustus.

Maksa maksut ajoissa.

Pelitapahtumissa vanhemmat ja kannustusjoukot sijoittuvat tarpeeksi kauas joukkueen vaihtoalueesta, mielellään toiselle puolelle kenttää.

Pelitapahtumissa kannusta koko joukkuetta ja jätä kaikkien pelaajien, pelinohjaajien ja tuomareiden ohjeistaminen valmentajille.

Keskustele rohkeasti valmentajien kanssa, jos jokin asia mietityttää.